Khamis, 18 Oktober 2007


TANG MANA ADA BORIA?

*(15 Oktober 2007) Isnin jam 9.00 malam, Kumpulan Boria Budayasari Pulau Pinang mengadakan persembahan di Majlis Makan Malam anjuran PERKIM di Perkim Goon, Pulau Pinang. Tetamu ialah Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang. Tajuk cerita 'PERKIM, HARI RAYA DAN PULAU PINANG'. Tukang Karang - Hafizi (Gee). Sketsa oleh Kumpulan Mamu Tanjong.

*(13 Oktober 2007) Sabtu jam 3.30 petang, Kumpulan Boria Jabatan Penjara Alor Setar, Kedah Darul Aman telah mempersembahkan boria bertajuk "HARI RAYA AIDIL FITRI" di radio Mutiara FM Pulau Pinang. Disiarkan sempena pada hari raya pertama. Sketsa dan karangan berkisar mengenai sambutan hari raya.

*(30 September 2007) Ahad jam 3.30 petang, Ikuti persembahan boria Kumpulan Budayasari di Mutiara FM (RTM Pulau Pinang). Kisah bertajuk 'Integriti Nasional'. Tukang Karang: Gee. Sketsa: Omar, Yusof, Bakar dan Sharifah. Tunggu masa siarannya!

*(7 September 2007) Jumaat, Kelab KWSP telah mengadakan pertandingan Boria KWSP 2007 bertempat di Tkt 26 Bg KWSP, Jln Raja Laut, Kuala Lumpur. Sebanyak 5 buah kumpulan yang terdiri dari kakitangan KWSP menyertai pertandingan ini. Pengadil dari Pulau Pinang En. Omar M. Hashim (Omara) dan En. Yusof Hashim (Pak Kojek).

*(31 Ogos 2007) Jumaat, Kumpulan Boria Angkatan Budayasari telah membuat persembahan di perkarangan Pangsapuri Taman Free School, Pulau Pinang. Sketsa Chop dan Baee.

*(30 Ogos 2007) khamis, Kumpulan Boria Angkatan Budayasari turut serta dalam persembahan Di Ambang Merdeka yang diadakan di Padang Kota Lama, Pulau Pinang. Sketsa oleh Maidin, Chop dan Chick.

*(24 Ogos 2007) jumaat, Kumpulan Boria Angkatan Budayasari telah mempersembahkan boria di Majlis Makan Malam Kembara Merdeka anjuran Agensi Anti Dadah Kebangsaan bertempat di Sandy Beach Hotel, Tanjong Bunga, Pulau Pinang. Sketsa oleh Baee, Chop, Sharifah dan Omara.

*(19 Ogos 2007) ahad, Kumpulan Boria Angkatan Budayasari bersama-sama dengan kumpulan sketsa Mamu Tanjung membuat persembahan boria di perkarangan Komtar Pulau Pinang. Disiarkan secara terus menerus melalui Selamat Pagi Malaysia TV1 jam 9.00 pagi sempena Terjunan Menara di Komtar.

*(13 Ogos 2007) isnin, Kumpulan Boria Angkatan Budayasari telah mempersembahkan boria sempena Majlis Jamuan Meraikan Harijadi TYT Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang anjuran PDRM Pulau Pinang bertempat di EQ Hotel, Bukit Jambul, Pulau Pinang. Sketsa oleh Kumpulan Mamu Tanjung.

*(12 Ogos 2007) ahad, Kumpulan Boria 4B Kepala Batas telah mempersembahkan boria dalam majlis pelancaran Gerak Gempur Pergerakan Pemuda UMNO dan Gerak Kerja Pilihan Raya Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Kepala Batas.

*(10 Ogos 2007) jumaat, Kumpulan Boria Angkatan Budayasari dan Kumpulan Boria Suditari Mengkuang Titi, Bukit Mertajam mempersembahkan boria di Malam Citrawarna anjuran Persatuan Persahabatan Rakyat Xiamen Terhadap Luar Negara bertempat di Dewan Sri Pinang, Pulau Pinang. Sketsa oleh (Yusof M. Hashim) Pak Kojek.

KLIK DI SINI UNTUK KEMBALI KE ASAL…..



Tiada ulasan: